اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان javdane و آدرس javdane.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 75
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 99
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 100
:: بازدید ماه : 807
:: بازدید سال : 1997
:: بازدید کلی : 5801
افزایش بازدید گوگل

سئو ، چرا وبسایت من به SEO نیاز دارد؟

اکثر ترافیک وب سایت توسط موتورهای جستجو گوگل، بینگ و یاهو هدایت می شود. بنابراین برای افزایش بازدید گوگل باید سئو سایت حرفه ای داشت. سئو ارزان سایت باعث افزایش بازدید گوگل می شود. اگر چه رسانه های اجتماعی و سایر انواع سایت ها هم میتوانند ترافیک برای سایت شما ایجاد کنند، موتورهای جستجو، روش اصلی برای هدایت ترافیک برای اکثر کاربران اینترنت هستند. این درست است که آیا سایت شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را فراهم می کند.

 

جستجوهای جستجو - کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می کنند، ارزش فوق العاده ای دارند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می تواند موفق شود (یا شکستن) یک سازمان باشد. ترافیک هدفمند به یک وب سایت می تواند تبلیغات، درآمد و مواجهه را مانند هیچ کانال بازاریابی ارائه دهد. سرمایه گذاری در جستجوگرها می تواند در مقایسه با سایر انواع بازاریابی و ارتقاء میزان بازدهی استثنایی داشته باشد.

چرا موتورهای جستجو نمیتوانند سایت من بدون SEO را تشخیص دهند؟

 

سئو

موتورهای جستجو هوشمند هستند، اما هنوز هم نیاز به کمک دارند. موتورهای اصلی همواره تلاش می کنند تا تکنولوژی خود را برای ردیابی وب عمیق تر و نتایج بهتر را برای کاربران به ارمغان بیاورند. با این حال، محدودیتی برای موتورهای جستجو وجود دارددر حالی که SEO مناسب می تواند هزاران نفر از بازدید کنندگان شما را افزایش دهد و توجه بیشتری را به خود جلب کند، حرکت اشتباه می تواند سایت شما را در نتایج جستجوی خود پنهان و یا دفن کند، در حالی که دید کم است.

 

علاوه بر ایجاد محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO همچنین به ارتقاء رتبه بندی کمک می کند تا محتوا در آنجا قرار گیرد که جستجوگران آن را راحت تر پیدا کنند. سئو ارزان راهی مطمئن برای افزایش بازدید گوگل است . اینترنت در حال تبدیل شدن به طور فزاینده ای رقابتی است، و آن دسته از شرکت هایی که انجام جستجوگرها را در نظر می گیرند، در بازدید کنندگان و مشتریان مورد نظر است.

 

سئو

 

آیا می توانم SEO را برای خودم انجام دهم؟

 

دنیای جستجوگرها پیچیده است، اما اکثر مردم به آسانی می توانند اصول اولیه را درک کنند. حتی مقدار کمی از دانش می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. آموزش رایگان (آموزش سئو) SEO به طور گسترده در وب در دسترس است، از جمله در راهنماهای این چنین است. این کار را با یک تمرین کوچک ترکیب کنید و به خوبی خود را برای تبدیل شدن به یک گور می کنید.

 

با توجه به تعهد وقت خود، تمایل شما برای یادگیری و پیچیدگی وب سایت شما، ممکن است تصمیم بگیرید که شما نیاز به متخصص سئو ( سئو در تهران ) برای رسیدگی به امور را برای شما دارید. شرکت هایی که SEO را انجام می دهند ممکن است متفاوت باشند برخی تمرکز متفاوتی دارند، در حالی که دیگران یک رویکرد گسترده تر و عمومی تر دارند.

 

در هر صورت، خوب است که درک مفاهیم اصلی را داشته باشیم.

چقدر باید این مقاله را بخوانم؟

 

اگر در مورد بهبود ترافیک جستجو جدی هستید و با جستجوگرها آشنا نیستید، توصیه می کنیم این راهنمای را به جلو بروید. ما تلاش کرده ایم تا آن را به عنوان مختصر و آسان درک کنیم. یک PDF نسخه قابل چاپ برای کسانی که ترجیح می دهند و ده ها تن از منابع مرتبط با آن در سایت های دیگر و صفحاتی است که نیز مورد توجه شما هستند. . سئو ارزان راهی مطمئن برای افزایش بازدید گوگل است . برای افزایش بازدید گوگل نیاز به سئو سایت حرفه ای دارید . با خواندن مقالات آموزش سئو ، وب سایت سئو هاما شما به راحتی میتوانید  وب سایت خود را به شیوه ی سئو سایت ارزان ، سئو کنید .

منبع : سئو 

تعداد بازدید از این مطلب: 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin
تاریخ : شنبه 6 بهمن 1397
نظرات
رنگ لنز چشم مناسب برای پوست مناسب

بسیاری از شما خانم ها در انتخاب رنگ لنز چشم با مشکل مواجه می شوید و نمی دانید کدام لنز رنگی چشم مناسب رنگ پوست شماست.
لنز چشم مناسب رنگ پوست های سبزه و روشن
بسیاری از خانم ها، هنگام انتخاب رنگ لنز مناسب با پوستشان با مشکل مواجه میشوند. خیلی ها رنگی از پیش مشخص شده را انتخاب می کنند، چون اعتقاد دارند که برایشان مناسب است و از رنگ پوست شان چشم پوشی می کنند؛ اما این صحیح نیست و هر پوستی با رنگ های خاصی تناسب دارد که جذابیتش را بیشتر می کند.

 

رنگ لنز چشم مناسب برای پوست سبزه
اغلب مردم اعتقاد دارند که رنگ های روشن برای پوست سبزه مناسب نیست، در حالی که این عقیده اشتباه است. رنگ عسلی یا قهوه ای روشن، رنگ های خیلی عالی و جذابی هستند. اگر می خواهید ظاهر دل انگیز و متفاوتی داشته باشید، رنگ خاکستری به نسبت تیره را امتحان کنید تا ظاهرتان را سرد و جذاب کند.
بعضی از درجه های آبی و سبز برای پوست سبزه مناسب است ولی سعی کنید درجه های روشن آنها را انتخاب نکنید.

رنگ لنز چشم مناسب برای پوست متوسط یا گندمی
استفاده از رنگ های روشن، فکر خوبی است. رنگ سبز از رنگ‎هایی است که برای شما بسیار زیباست ولی در این صورت سعی کنید از آرایشی که در آن، رنگ سبز وجود دارد استفاده نکنید. چون روی ظاهرتان تاثیر می گذارد. از رنگ آبی دوری کنید. همچنین رنگ عسلی، فندقی و خاکستری، رنگ های شگفت انگیزی هستند.

لنز سرمه ای هم اگر تصمیم دارید رنگ ملایم و رقیقی انتخاب کنید، مناسب و زیباست.

رنگ لنز مناسب برای پوست سبزه روشن یا سفید
آبی و طوسی با همه درجه های شان برای شما عالی اند. فیروزه ای و رنگ های دریایی اگر همراه شان لباس های سفید بپوشید، رنگ های فوق العاده ای هستند. ارغوانی و بنفش رنگ های بسیار زیبایی هستند، ولی کمی جلب توجه می کنند و برای تمام مناسبات، مناسب نیستند.فقط کسانی که پوست بسیار روشن دارند، می توانند از لنز ارغوانی استفاده کنند آن هم بدون هیچ آرایشی؛ که در این صورت ظاهرشان طبیعی خواهد بود.

لنز چشم مناسب برای تمام رنگ های پوست
استفاده از لنزهایی که سه درجه از یک نوع رنگ را به صورت ترکیبی در خود دارند، برای تمام رنگ های پوست مناسب اند. با این وجود، قوانین مشخص و محدودی برای انتخاب رنگ مناسب وجود ندارد. چیزی که باید در نظر داشته باشید، این است که از انتخاب و تست رنگ های جدید هراسی نداشته باشید.

 منبع : خبر فوری 

تعداد بازدید از این مطلب: 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin
تاریخ : شنبه 6 بهمن 1397
نظرات
سئو و یادگیری رایگان سئو

سئو ، بهینه سازی سایت بهینه سازی سایت

سئو ، چرا وبسایت من به SEO نیاز دارد؟

اکثر ترافیک وب سایت توسط موتورهای جستجو گوگل، بینگ و یاهو هدایت می شود. اگر چه رسانه های اجتماعی و سایر انواع سایت ها هم میتوانند ترافیک برای سایت شما ایجاد کنند، موتورهای جستجو، روش اصلی برای هدایت ترافیک برای اکثر کاربران اینترنت هستند. این درست است که آیا سایت شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را فراهم می کند.

جستجوهای جستجو - کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می کنند، ارزش فوق العاده ای دارند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می تواند موفق شود (یا شکستن) یک سازمان باشد. ترافیک هدفمند به یک وب سایت می تواند تبلیغات، درآمد و مواجهه را مانند هیچ کانال بازاریابی ارائه دهد. سرمایه گذاری در جستجوگرها می تواند در مقایسه با سایر انواع بازاریابی و ارتقاء میزان بازدهی استثنایی داشته باشد.
چرا موتورهای جستجو نمیتوانند سایت من بدون SEO را تشخیص دهند؟

سئو
موتورهای جستجو هوشمند هستند، اما هنوز هم نیاز به کمک دارند. موتورهای اصلی همواره تلاش می کنند تا تکنولوژی خود را برای ردیابی وب عمیق تر و نتایج بهتر را برای کاربران به ارمغان بیاورند. با این حال، محدودیتی برای موتورهای جستجو وجود دارد. در حالی که SEO مناسب می تواند هزاران نفر از بازدید کنندگان شما را افزایش دهد و توجه بیشتری را به خود جلب کند، حرکت اشتباه می تواند سایت شما را در نتایج جستجوی خود پنهان و یا دفن کند، در حالی که دید کم است.

علاوه بر ایجاد محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO همچنین به ارتقاء رتبه بندی کمک می کند تا محتوا در آنجا قرار گیرد که جستجوگران آن را راحت تر پیدا کنند. اینترنت در حال تبدیل شدن به طور فزاینده ای رقابتی است، و آن دسته از شرکت هایی که انجام جستجوگرها را در نظر می گیرند، در بازدید کنندگان و مشتریان مورد نظر است.
آیا می توانم SEO را برای خودم انجام دهم؟
دنیای جستجوگرها پیچیده است، اما اکثر مردم به آسانی می توانند اصول اولیه را درک کنند. حتی مقدار کمی از دانش می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. آموزش سئو و آموزش رایگان SEO به طور گسترده در وب در دسترس است، از جمله در راهنماهای این چنین است. این کار را با یک تمرین کوچک ترکیب کنید و به خوبی خود را برای تبدیل شدن به یک گور می کنید.

با توجه به تعهد وقت خود، تمایل شما برای یادگیری و پیچیدگی وب سایت شما، ممکن است تصمیم بگیرید که شما نیاز به سئوکار متخصص سئو ( سئو در تهران ) برای رسیدگی به امور را برای شما دارید. شرکت هایی که SEO را انجام می دهند ممکن است متفاوت باشند برخی تمرکز متفاوتی دارند، در حالی که دیگران یک رویکرد گسترده تر و عمومی تر دارند.

در هر صورت، خوب است که درک مفاهیم اصلی را داشته باشیم.
چقدر باید این مقاله را بخوانم؟

اگر در مورد بهبود ترافیک جستجو جدی هستید و با جستجوگرها آشنا نیستید، توصیه می کنیم این راهنمای را به جلو بروید. ما تلاش کرده ایم تا آن را به عنوان مختصر و آسان درک کنیم. یک PDF نسخه قابل چاپ برای کسانی که ترجیح می دهند و ده ها تن از منابع مرتبط با آن در سایت های دیگر و صفحاتی است که نیز مورد توجه شما هستند.

هر بخش از این راهنما ( مقالات سئو ) برای درک موثرترین شیوه های بهینه سازی موتورهای جستجو مهم است.

مجموعه مقالات سئو و بهینه سازی سایت
منبع : سئوسایت
تعداد بازدید از این مطلب: 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin
تاریخ : جمعه 28 دی 1397
نظرات
باربیکیو چیست ؟ | باربیکیو | قیمت باربیکیو | باربیکیو آجری | باربیکیو سنگی

باربیکیو چیست ؟ به طور کلی باربیکیو ( BBQ ، Brbecue ، Barbeque یا Bar-B-Q ) از روش های پخت است که از قرار دارن مواد غذایی ( عمدتا گوشت بر روی حرارت یا آتش ) معمولا در فضای باز ایجاد می شود .

در روش باربیکیو از زغال ، چوب ، اجاق گاز برقی و گازی به عنوان منبع تامین حرارت استفاده می شود .

باربیکیو در لغت به چه معناست ؟
باربیکیو کلمه ای انگلیسی برگرفته از کلمه ی اسپانیایی باربکوئا است . به نوعی داربست یا هیزم که مهاجران مکزیک و کالیفرنیا ، گوشت ، مرغ و ماهی را روی آن کباب می کردند ، باربیکیو گفته می شود . باربیکیو در زبان انگلیسی دارای دو معنای مختلف در قالب اسم و فعل می باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم .

معنای باربیکیو در قالب اسم
وعده ای غذایی که در آن گوشت ، مرغ ، ماهی و سایرغذاها در داخل یک قفسه بر روی آتش یا یک وسیله خاص پخته می شود .

معنای باربیکیو در قالب فعل
پختن مواد غذایی و به سیخ کشیدن آنها و پختنشان روی زغال داغ یا میله های برقی را باربیکیو یا کباب کردن سیخی می نامند .

 

باربیکیو
کباب کردن یک روش پخت و پز و یک سبک غذاست . باربیکیو مجموعه ای است که در آن ، این سبک غذا پخته و سرو می شود .
پختن غذا بر روی آتش حاصل از سوخت چوب ، از زمان انسان های اولیه وجود داشت ؛ به طوری که بشر حیوانات شکاری خود را بر روی آتش کباب و به عنوان غذا استفاده می کرد .
معمولا برای کباب پختن در خارج منزل ، گوشت را روی چوب یا زغال می پزند .
تکنیک های باربیکیو شامل بخار کردن، کباب کردن ، پختن و چاشنی کردن تکنیک اصلی پخت و پز با استفاده از بخار در دماهای پایین و مدت زمان طولانی است .
امروزه بسیاری از افراد به هنگام تفریح و دورهمی های خانوادگی و دوستانه ، با این روش غذا طبخ می کنند . حال ممکن است این دورهمی در فضا ی خانه ( آشپزخانه ، بالکن ، تراس ، حیاط و حیاط خلوت ) یا بیرون از خانه باشد که بسته به محیط آن از کباب پزها و باربیکیو های مختتلف استفاده می شود .
همانطور که ذکر شد ، باربیکیو (کباب پز) انواع مختلفی دارد که کباب پز زغالی ، گازی ، برقی ، ایستاده ، رومیزی ، سنگی و دیواری این انواع را شامل می شوند . در ادامه مطلب به بررسی و مطالعه ویژگی های این انواع ، مزایا و معایب و محیط استفاده از آنها می پردازیم .

کباب پز زغالی
این نوع کباب پز در مکان های تفریحی و مکان هایی که گاز یا برق در دسترس نیستند ، استفاده می شود . البته برخی افراد که علاقه مند به کباب با طعم دودی هستند ، از این کباب پز در خانه های خود نیز استفاده می کنند .

مزایا و معایب
مزایا
از مزایای این کباب پز می توان به ارزان بودن آن اشاره کرد . این نوع کباب پز در مقایسه با انواع دیگر قیمت مناسب تری دارد .

معایب
روشن و خاموش کردن کباب پزهای زغالی وقت گیر است .
از آنجا که این کباب پز ها دود زیادی تولید می کنند ، باعث آلودگی هوا می شوند .
تمیز کردن آن ها و محیط اطرافشان دشوار است .

کباب پز گازی
همانطور که از نامشان پیداست ، از کباب پزهای گازی معمولا در منازل ، خانه ها و مکان هایی استفاده می شود که گاز در دسترس است . این نوع کباب پز دارای انواع مختلف است . برای مثال کباب پز گازی ایستاده را می توان نام برد .

مزایا و معایب
مزایا
روشن و خاموش کردن این کباب پز در مقایسه با کباب پز زغالی بسیار آسان است و زمان گیر نیست .
این دستگاه ها به سرعت داغ و به سرعت سرد می شوند .
آلودگی و دود چندانی ندارند ، بنابرین فضا را آلوده نمی کند و به راحتی می توان آن را تمیز کرد .
از مزیت های دیگر این کباب پز می توان به قابلیت تنظیم درجه حرارت آن اشاره کرد .

معایب
در محیط هایی که گاز در دسترس نباشد ، نمی توان از آن ها استفاده کرد .
این باربیکیو ها به خوبی باربیکیوهای زغالی حرارت را پخش نمی کنند ؛ بنابرین کیفیت کباب های پخته شده در این باربیکیو ، به خوبی باربیکیو زغالی نیست .

کباب پز برقی:
معمولا در رستوران ها ، باغ ها ، سفره خانه ها و ... از این نوع کباب پز ها استفاده می شود . همانطور که از نامشان پیداست ، این کباب پز ها با اتصال به برق کار می کنند .

مزایا
روشن و خاموش شدن آسان ، تمیز شدن سریع و عدم آلودگی از مزایای این باربیکیو ها می باشند .

معایب
معایب این دستگاه ها همانند باربیکیو های گازی می باشد ؛
این کباب پز ها طعم دودی نمی دهند .
گران هستند
در مکان که برق در دسترس نیست نمی توان از آن ها استفاده کرد .

کباب پز ایستاده
کباب پز های ایستاده زیرمجموعه باربیکیوهای برقی و گازی هستند و در منازل ، رستوران ها ، باغ ها ، تالار ها و ... کاربرد بسیاری دارند .

مزایا
ایستاده بودن این کباب پز ها ، باعث می شود که آب گوشت هایی که در طبقات بالا قرار دارند ، بر روی گوشت های طبقه پایین بریزد و آنها را نرم تر کند ، جای کمتری را مزایای کباب پز های برقی و گازی ، مزایای این کباب پز ها را نیز شامل می شود .

معایب
می توان معایب کباب پز های برقی و گازی را در این دسته از کباب پز ها نیز نام برد .


کباب پز های دیواری:
همانطور که از نامشان پیداست ، این کباب پزها متصل به دیوار هستند . جای کمتری را اشغال می کنند و قیمت بالاتری دارند .


کباب پز های رومیزی:
در آشپزخانه ها از آنها بسیار استفاده می شود . این کباب پز ها تقریبا عملکردی همانند فر دارند .
کباب پز های سنگی
بیشتر جنبه دکوری دارند . در رستوران ها ، سفره خانه ها و تالار ها از این باربیکیو ها بیشتر استفاده می شود .
با توجه به توضیحات داده شده ، خرید باربیکیو و یا قیمت باربیکیو باید با توجه به بودجه ، سلیقه و مکانی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد ، انجام شود . 

منبع : آریانا فایر

تعداد بازدید از این مطلب: 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin
تاریخ : چهار شنبه 19 دی 1397
نظرات
رابطه رنگ لباس و نوع ارایش

چه رنگ آرایشی به رنگ لباستان می آید؟
هنگام لباس پوشیدن یا آرایش کردن یا رنگ کردن موهایتان رنگها را چگونه انتخاب می‌کنید؟ این نوشتار به شما کمک می‌کند تناسبهای رنگی را بهتر بشناسید تا خوشپوشتر و زیباتر به نظر برسید.

آرایش مخصوص لباس سفید
اگر رنگ لباس شما سفید است، رنگ کرم پودری که انتخاب می کنید باید آن اندازه روشن و سفید نباشد که همرنگ شال یا لباستان شود. اگر رنگ لباس شما سفید است، می توانید از کرم پودر همرنگ صورت (ترجیحا صورتی)، رژ قرمز یا صورتی براق، رژگونه ی صورتی، و سایه ی خاکستری تیره در گوشه ی خارجی چشم و سفید یا نقره ای براق در گوشه ی داخلی چشم استفاده کنید. البته اگر پوست شما خیلی سفید و روشن است از کرم پودری که یک درجه تیره تر از رنگ پوستتان هست استفاده کنید.

آرایش مخصوص رنگ کرم
کرم رنگی است که معمولا با قهوه ای هماهنگ می شود. بنابراین آرایش شما هم باید مایل به رنگ قهوه ای باشد. به همین خاطر از رژ لب قهوه ای، رژ گونه ی قهوه ای ملایم، سایه ی زرد و قهوه ای، زرد برای گوشه های داخلی چشم و قهوه ای برای گوشه های خارجی چشم و کرم پودر رنگ روشن می توانید استفاده کنید.

آرایش مخصوص لباس زرد
اگر رنگ لباس شما زرد است، برای اینکه صورتتان جلوه ی بیشتری داشته باشد،از کرم پودر روشن استفاده کنید. رژ گونه و رژ لب قهوه ای رنگ و سایه ی زرد و قهوه ای، زرد برای گوشه های داخلی چشم و قهوه ای برای گوشه های خارجی چشم، بسیار مناسب می باشد. اگر رنگ لباس شما زرد ملایم است و رنگ صورت شما هم سفید است می توانید از کرم پودر صورتی استفاده کرده، رژلب و رژگونه ی قهوه ای تیره و سایه ی زرد و قهوه ای را نیز به کار ببرید.

نکته مهم: اگر رنگ پوست صورت شما زرد است، از پوشیدن رنگ زرد خودداری کنید، زیرا پوشیدن این رنگ شما را خسته و بیمار نشان می دهد.

آرایش مخصوص لباس آبی
آرایشی برای لباس رنگ آبی به کار می برید هم بنا به تونالیته ی آن متفاوت است. اگر رنگ آبی لباس شما تیره یا سرمه ای است، از کرم پودر روشن تر از رنگ صورت، رژ لب صورتی براق، رژ گونه صورتی یا قرمز کمرنگ و سایه ی آبی کمرنگ استفاده کنید. برای گوشه های چشم می توانید رنگ آبی تیره به کار ببرید.

اگر آبی لباستان کمرنگ یا اصطلاحا آبی آسمانی است، از کرم پودر همرنگ صورت، رژ لب صورتی پر رنگ و براق یا هلویی، رژ گونه صورتی یا قرمز و سایه ی آبی آسمانی در گوشه های داخلی چشم و آبی تیره از وسط پلک تا گوشه های خارجی چشم استفاده کنید.

آرایش مخصوص لباس سبز
آرایش که برای لباس سبز به کار می برید بسته به تونالیته ی سبز لباستان (تندی رنگ سبز که در لباستان هست) فرق می کند. اگر لباس شما سبز تیره یا اصطلاحا سبز لجنی است، کرم پودرتان باید یک درجه روشن تر از رنگ صورت، رژ لب نارنجی روشن یا قهوه ای روشن، رژ گونه ی آجری روشن و سایه سبز کمرنگ باشد، و برای گوشه های چشم هم از سایه یشمی استفاده کنید.

حال اگر رنگ سبز روشن یا اصلاحا سبز چمنی است، از کرم پودر همرنگ صورت، رژ لب قهوه ای، رژ گونه ی آجری کمی تیره و سایه ی سبز پررنگ استفاده کنید.

آرایش مخصوص لباس بنفش
بنفش هم بسته به اینکه پر رنگ باشد یا کمرنگ آرایشی متفاوت دارد. بنفش رنگی خاص هست که در آرایش آن باید دقت زیادی شود اگر رنگ بنفش لباس شما تند است، از کرم پودر روشن تر از رنگ صورت، رژ لب بنفش ملایم و در عین حال براق، رژ گونه ی قهوه ای یا قرمز ملایم و سایه های خاکستری و زیتونی در گوشه ای داخلی چشم و سایه ی بنفش تیره در گوشه های خارجی چشم می توانید استفاده کنید.

اگر رنگ لباس شما بنفش کمرنگ است،از کرم پودر همرنگ صورت، رژ گونه ی قهوه ای روشن یا قرمز کمرنگ، رژ لب بنفش پر رنگ براق و سایه های خاکستری در گوشه های داخلی چشم و سایه ی بنفش ملایم در گوشه های خارجی چشم می توانید استفاده کنید.

آرایش مخصوص لباس صورتی
آرایش رنگ صورتی به نظر راحت ترین آرایش می آید و همین طور هم هست. اگر لباس شما صورتی است از کرم پودر همرنگ صورت یا حتی یک درجه تیره تر، رژ گونه ی صورتی ملایم، رژ لب صورتی براق یا قرمز براق و سایه های خاکستری، آبی تیره یا صورتی استفاده کنید. گوشه های داخلی چشم را رنگ خاکستری یا صورتی ملایم زده و برای گوشه های داخلی از رنگ آبی تیره یا صورتی تیره اسفاده کنید.

آرایش مخصوص لباس قرمز
اگر رنگ لباس شما قرمز است، باید هنگام آرایش کمی دقت و ظرافت به کار ببرید. اگر قرمز تندی به تن کرده اید، از کرم پودر روشن، رژ گونه ی صورتی تند یا قرمز، رژ لب قرمز مات و سایه های خاکستری و قرمز استفاده کنید. از رنگ خاکستری سایه برای وسط پلک بالای چشم تا گوشه های خارجی چشم اسفاده کرده، گوشه های داخلی را رنگ خاکستری ملایم یا نقره ای زده و کمی رنگ قرمز ملایم به قسمت میانی پلک یا قسمت میانی سایه بزنید.

آرایش مخصوص لباس زرشکی
زرشکی رنگی است که معمولا کمی صورت را رنگ پریده و افسرده نشان می دهد. پس برای پیش نیامدن چنین حالتی، آرایش شما باید به سمت رنگ های شاد و زنده و براق برود. بنابراین از کرم پودر یک درجه روشن تر از رنگ پوست خودتان، رژ های صورتی ملایم و براق، رژ گونه قرمز ملایم تا صورتی و سایه های خاکستری صورتی، خاکستری برای گوشه داخلی تا وسط پلک، صورتی از وسط پلک تا گوشه ی خارجی چشم استفاده کنید.

آرایش مخصوص لباس قهوه ای
از آنجا که رنگ قهوه ای خود سایه ای بر روی صورت شما می اندازد، بهترین آرایش که می توانید داشته باشید عبارت است از کرم پودر یک درجه روشن تر از رنگ پوست خودتان، رژ گونه و رژ قهوه ای برای گوشه های خارجی و خط چشم قهوه ای برای روز، خط چشم سیاه برای شب.

آرایش مخصوص لباس مشکی
به این رنگ لباس هر نوع آرایش برازنده است. می توانید از کرم پودر روشن، رژ قرمز یا صورتی مات، رژ گونه صورتی و سایه ی خاکستری تیره در گوشه های خارجی چشم و نقره ای یا خاکستری ملایم در گوشه های داخلی چشم استفاده کنید.

منبع:givatak.com

تعداد بازدید از این مطلب: 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin
تاریخ : شنبه 1 دی 1397
نظرات
رابطه مدل لباس با مدل مو

 کدام لباس چه مدل مو مناسب است؟


هماهنگی آرایش صورت با لباس و همین طور مدل لباس با اندام شما بسیار مهم است. در اینجا می بینید که برای هر لباس باید چه مدل مو را انتخاب کنید.

لباس های شب با یقه باز و موهای بلند
درصورتی که لباس تان از نوع پیراهن های شب با یقه ای باز یا حتی بسته است و شما از خانم های قد بلند با گردن های بلند و باریک هستید بهتر است در صورت داشتن موهای بلند آن ها را سشوار کشیده یا با بیگودی و بابلیس بپیچید و روی شانه ها و اطراف تان بریزید، زیرا با باز گذاشتن آن ها از فاصله انداختن زیاد بین سر و تنه جلوگیری می کنید. به دلیل باز بودن یقه که بلندی گردن بیشتر دیده خواهد شد بهترین مدل مو باز بودن آن است.

اگر لباس تان از نوع پیراهن های شب بلند با یقه ای باز است و شما اندامی توپر و نسبتا چاق با گردنی کوتاه دارید بهتر است موها را کاملا جمع کنید تا برکشیدگی اندام تان بیفزایید.

افراد لاغر کوتاه قد و بسیار ظریف بهتر است با این مدل لباس از مدل موهای نیمه جمع استفاده کنند به طوری که نیمی از موها در بالای سر و کاملا بالا جمع شده و مقداری هم روی شانه ها بریزد تا هم برکشیدگی قد آن ها بیفزاید و هم آن ها را پرتر و درشت تر نشان دهد.

لباس های شب با یقه باز و موهای کوتاه
قانون دیگر در مورد اینکه کدام لباس با کدام مدل مو متناسب است: اگر موهایتان کوتاه است و مدل لباس شب یقه باز می پوشید در صورت داشتن گردن بلند و باریک از گردنبندهای پهنی که دور گردن را می پوشاند یا دستمال های حریر یا ابریشمی رنگی زیبا هماهنگ با لباس استفاده کنید تا علاوه بر متعادل ساختن فاصله ی بین سر و تنه حالت زیباتری به مدل موهای کوتاه خود بدهید.

اگر موهایتان تا زیر گوش و نیمه ی گردن است بهتر است در صورت درشت بودن اندام و داشتن صورتی بیضی شکل یا گرد از زیر سشوار بکشید یا لخت اتو کنید تا صورت و اندام شما را بیش از حد بزرگ تر نشان ندهد.

موهای تا روی شانه برای افراد لاغر با گردن های بلند و لباس های یقه باز بهتر است یا به شکل مدل پر از رو سشوار کشیده شود یا با بیگودی همه را از رو پیچیده و دور صورت بریزید.

لباس های یقه گرد، یقه قایقی و یقه چهارگوش
اگر یقه ی لباس تان یکی از مدل هایی است که در بالا نام بردیم بهتراست موهایتان را یک طرف صورت تان جمع کنید و آن ها را کمی حالت بدهید.

لباس های بدون یقه و بدون بند
اگر لباس تان بند ندارد و یقه ندارد بهتری ن کار این است که موهایتان را در دو طرف صورت باز بگذارید تا کمی روی سر شانه ها را بپوشانید.

لباس های یقه بسته و یقه بلند
اگر لباس تان یقه بسته یا بلندی دارد بهترین کار این است که موئهایتان را روی سر جمع کنید و نهایتا یکی دو رشته از بغ آویزان کنید.

لباس های پشت باز
قانون مهم دیگر در مورد پاسخ به این سوال که: با کدام لباس چه مدل مو مناسب است؟ معمولا وقتی لباس پشت باز انتخاب میکنید دوست دارید قسمت پشت لباس همچنین قفسه سینه و کمر خود را به نمایش بگذارید پس بهتر است هنگام پوشیدن این گونه لباس ها نیز موهای خود را روی سر جمع کنید. البته اگر دوست ندارید بدن تان زیاد در چشم باشد می توانید موهایتان را باز بگذارید اما بهتر است آن ها را مجعد کنید یا ببافید و از باز گذاشتن موهای صاف و بی حالت اجتناب کنید.

برای لباس با یقه پشت گردنی
یقه پشت گردنی خود یکی ازویژگی های لباس مجلسی شما به شمارمی رود پس احتمالا دوست ندارید آن را زیر موهایتان بپوشانید برای این کار بهتر است موهایتان را صاف کرده و به صورت دم اسبی بالای سر ببندید.

لباس با یقه کج و نامتقارن
در این گونه لباس ها نیز یقه خود جلوه ویژه ای دارد. همچنین چون فقط یک سمت سرشانه ی شما مشخص است پس بهتر است آن را زیر مو نپوشانید پیشنهاد می کنیم موهایتان را با یک گیره پشت سر جمع کنید تا جلوه ی لباس را از بین نبرد.

به نظر شما در مورد اینکه با کدام لباس چه مدل مو مناسب است؟ هنوز نکته نگفته ای باقی مانده؟

منبع:noarous.com

تعداد بازدید از این مطلب: 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin
تاریخ : شنبه 1 دی 1397
نظرات
تحول و شکل گیری لباس عروس در مد

تاریخچه لباس عروس

لباس عروسی، لباسی بی نظیر و منحصر به فردی است. در کنار تولد و مراسم تدفین، ازدواج یکی از سه موقعیت مهم و عظیم در زندگی هر شخص است و تنها موردی است که شخص در تعیین چگونگی آن و عظمت و شکوه برگزاری آن، نقش اصلی را برعهده دارد. این روز برای عروس، بیشتر از آنچه که برای داماد مهم است، دارای اهمیت است و روز بزرگ زندگی او محسوب می شود. در سرتاسر تاریخ، زنان همواره تلاش می کردند تا لباس عروسی خاصی داشته باشند که با موقعیت و فضای جشن و شادی مناسب باشد و باعث بشود تا عروس زیبا را زیباتر از آنچه هست، نشان بدهد و عروسی که چندان زیبا نیست، حداقل عالی و با شکوه به نظر برسد.



لباس عروس، نشانه ای از ملیت


در قرون وسطی، ازدواج بیشتر از پیوند میان دو نفر اهمیت داشت و در بسیاری موارد اتحاد و پیوند بین دو خانواده، دو تجارت و حرفه و حتی اتحاد بین دو کشور به شمار می آمد. بنابراین عروس باید به شکلی لباسی می پوشید که به بهترین شکلی معرف خانواده او باشد؛ لباس او تنها معرف شخص او نبود. در آن زمان ازدواج های سلطنتی دارای اهمیت سیاسی بسیاری بود و برای ایجاد اتحاد و پیمانی محکم بین دو کشور انجام می شد، بنابراین لازم بود تا عروس جوان عالی و باشکوه به نظر برسد تا اعتبار و حیثیت کشور خود را تقویت کند و با نشان دادن ثروت و توانگری ملت خود، بر کشور داماد تاثیر بگذارد. جواهرات عروس هم به عنوان بخشی از جهیزیه او، مورد توجه و بحث قرار می گرفت.

خانواده های سلطنتی و ثروتمند از عالی تری پارچه هایی که ممکن بود، استفاده می کردند و گران ترین پارچه ها از قبیل مخمل، ابریشم و حریر گلدار، اطلس، خز و پارچه های بافته شده از نخ های طلا و نقره را به کار می بردند. در آن زمان که پارچه ها با دست ریسیده می شد، بافته می شد و خشک می شد، و در نتیجه استفاده اقتصادی و صرفه جویانه از پارچه معمول بود؛ دامن ها را به شکل جمع، بزرگ و پف کرده درست می کردند، طول آستین ها تا زمین ادامه داشت و دنباله دامن در پشت لباس به طول چند متر کشیده می شد.


رنگ های استفاده شده هم گرانبها و با شکوه بود؛ تنها افراد ثروتمند قادر بودند رنگهای گران قیمتی همچون قرمز، ارغوانی و مشکی را تهیه کنند، زیرا این رنگها بسیار سخت تر از رنگ هایی که از رنگ های گیاهی طبیعی به دست می آمد، تهیه می شد. علاوه براین، لباس عروس با جواهرات قیمتی از قبیل الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود، زمرد و مروارید تزئین می شد. بنابراین عروس در لباس خود در برابر تابش آفتاب می درخشید. گاهی اوقات لباس عروس چنان با جواهرات پوشیده می شد، به طوری که پارچه لباس در زیر آنها پنهان می شد؛ در قرن پانزدهم زمانی که شاهزاده مارگارت در انگلستان ازدواج کرد، لباس او به حدی سنگین بود که نمی توانست حرکت کند و به کمک دو نفر به کلیسا برده شد!



پیراهن سفید عروسی


در دوران باستان عروس ها برای نشان دادن شادی خود، از رنگ های شاد و روشن برای لباس عروس استفاده می کردند. رنگ سفید مدتی طولانی است که به عنوان رنگی سنتی و رایج برای پیراهن عروس پذیرفته شده است، اما پیراهن عروس همیشه به رنگ سفید نبوده است.

رسم پوشیدن لباس عروس به رنگ سفید، به دوران ملکه ویکتوریا برمی گردد. پیش از آن عروس ها، بسته به موقعیت اجتماعی خود، انواع متنوعی از رنگ ها و مواد را برای لباس عروس انتخاب می کردند. در آن روزگار رنگ سفید نشانه پاکی و عفت نبود، بلکه رنگ آبی دارای این معنا بود. در حقیقت بسیاری از زنان به همین دلیل رنگ آبی را برای لباس عروسی خود انتخاب می کردند. از طرفی رنگ سفید نشانه ثروت و توانگری بود.

ازدواج ملکه ویکتوریا با پسر عموی خود شاهزاده آلبرت در سال 1840، بیشترین تاثیر را بر مراسم عروسی گذاشت. ملکه ویکتوریا نخستین فرد سلطنتی نبود که پیراهن عروس سفید رنگ پوشید، اما نخستین فرد در دوره مدرن بود. رنگ سفید، رنگ مرسوم برای مراسم سوگواری سلطنتی بود و اگرچه همیشه به این عنوان استفاده نمی شد، اما به عنوان رنگی مناسب برای مراسم عروسی شاهانه هم محسوب نمی شد. ملکه و یکتوریا با ازدواج در لباسی سفید، چرخ ها را به حرکت درآورد.

رنگ سفید عموما برای لباس عروسی انتخاب نمی شد و لباس ویکتوریا باعث شگفتی شد. البته این لباس، غافلگیری ناخوشایندی نبود، زیرا به زودی زنان در سرتاسر اروپا و آمریکا از لباس های سفید برای عروسی خود استفاده کردند. اگرچه عروس هایی هم وجود داشتند که همچنان در لباس هایی به رنگهای دیگر ازدواج می کردند؛ اما رنگ سفید به عنوان رنگی مناسب و عالی برای لباس عروس تعیین شده بود و از آن زمان تا کنون ادامه یافته است. در حقیقت بسیار نادر است که عروسی در لباسی به رنگی غیر از سفید ازدواج کند. در کتابی مربوط به بانوان، در سال 1849 این جمله چاپ شد:« بر اساس رسم و سنت و عرف، از چندین سال قبل رنگ سفید به عنوان مناسب ترین رنگ برای لباس عروسی انتخاب شده است. این رنگ نمادی از پاکی و خلوص و عفت دخترانه است و نشانه ای از قلب سالم و دست نخورده ای است که به همسر آینده خود تقدیم می کند.»

با ظهور فروشگاه های بزرگ در دهه1890، تقریبا هر زنی می توانست رویای خود را برای ازدواج در لباس عروسی جدید و نو تحقق ببخشد. لباس سفید مورد پسند عموم مردم واقع شد و رواج یافت. درسال 1890، در یک ژورنال بانوان نوشته شد که:« از سال های بسیار قدیم که نمی توان آغاز آن را به خاطر آورد، لباس عروسی خانم ها سفید بوده است.»
اگرچه این جمله نادرست بود، اما عمق پذیرش این مطلب را نشان می داد که لباس عروس باید به رنگ سفید باشد. اگرچه رنگ سفید رایج و مرسوم شد، اما بعضی از عروس ها پیراهن هایی را می پوشیدند که دارای کاربرد بیشتری بود و می توانستند بعد از مراسم عروسی هم از آنها استفاده کنند. از آنجایی که لباس عروسی تا حد زیادی به مد زمان خود شباهت داشت و به آن نزدیک بود، تنها با تغییرات اندکی می شد تا پیراهنی را برای پوشیدن مجدد آماده کرد.




اعتقادی قدیمی درباره رنگهای مختلف لباس عروس


یک شعر قدیمی درباره اینکه چگونه رنگ لباس عروسی شما، بر آینده شما تاثیر می گذارد می گوید:« ازدواج درلباس سفید یعنی بسیار خوب و صحیح انتخاب کرده اید؛ ازدواج در رنگ خاکستری یعنی به راه دوری خواهید رفت؛ ازدواج در رنگ سیاه، شما آرزو خواهید کرد که بازگردید؛ ازدواج در رنگ قرمز، شما آرزوی مرگ خواهید کرد؛ ازدواج در رنگ آبی، یعنی شما همواره خالص، پابرجا و راستگو خواهید بود؛ ازدواج در رنگ سبز یعنی شما از دیده شدن خجالت می کشید؛ ازدواج در رنگ زرد، یعنی شما از مرد خود خجالت می کشید؛ ازدواج در رنگ قهوه ای یعنی شما در خارج شهر زندگی خواهید کرد و ازدواج در رنگ صورتی یعنی روح شما غرق خواهد شد.»




تاثیر جنگ جهانی بر لباس عروس


در تمام دوره ها، عروس ها سعی می کنند تا به شکلی لباس بپوشند که مناسب موقعیت اجتماعی آنها باشد و همیشه تا حد امکان متناسب با مد باشد و برای تهیه آن از زیباترین، بهترین و گرانبهاترین موادی که توانایی فراهم کردن آن را دارند، استفاده بشود. میزان و کیفیت موادی که درتهیه لباس عروس به کار می رود، انعکاس ثروت و موقعیت اجتماعی عروس است.
مدها و مدل های لباس در دوره ادوارد هفتم، روز به روزتجملی تری و پرخرج تر می شد، تا با آغاز فاجعه جنگ جهانی اول، این روند متوقف شد و سبک لباس ها ساده تر شد. همچنین با انعکاس تغییر نقش زنان در جامعه، دامن لباس ها کوتاه تر شد. کوکو شانل نیروی قدرتمندی در تغییر فشن زنان بود و نخستین کسی بود که در دهه 1920، رسما لباس عروسی کوتاه را معرفی کرد. این لباس، پیراهن سفیدی تا زانو بود با یک دنباله بلند. این رنگ سفید سیمانی به عنوان رنگ جهانی و همگانی لباس عروس مورد توجه قرار گرفت.

در زمان جنگ جهانی دوم بسیاری از عروس ها احساس کردند که ازدواج در لباس سفیدی مجلل، شایسته نیست، بنابراین لباس های ساده ای را برای مراسم عروسی خود انتخاب می کردند. در زمان جنگ جهانی دوم زنان وظیفه خود دیدند تا مراسم ازدواج سنتی را ترک کنند، اگرچه اکثر عروس ها ممکن بود تنها چند هفته یا حتی چند روز، پس از مراسم نامزدی خود عروسی کنند. در نتیجه آنها زمان کافی برای یافتن لباس عروس مناسب نداشتند، بنابراین باید بهترین لباس خود را برای این کار انتخاب می کردند. اگر عروسی می خواست که حتما لباس عروس سفید داشته باشد، می توانست آن را برای مراسم، قرض بگیرد یا اجاره کند. اگر عروس و داماد هر دو در جنگ شرکت داشتند، در اونیفورم های نظامی خود ازدواج می کردند.

پس از جنگ جهانی، یک دوره پر رونق و مرفه آغاز شد و این موضوع در لباس های عروسی هم منعکس شد. لباس های بلند سفید عروسی رسمی، مجددا رایج شد و به مد بازگشت. رنگ مایه های سفید مانند کرم، زرد بسیار کم رنگ و عاجی رنگ، همگی به عنوان رنگ لباس عروس قابل قبول بود؛ در حالی که رنگ های روشنی از قبیل آبی، سبز یا صورتی کمتر استفاده می شد؛ ازدواج در لباس سیاه رنگ، نشانه بدبختی و بخت بد محسوب می شد.



لباس عروس در قرن جدید


مرکز توجه لباس های عروس از دهه 1950 تغییر کرد. امروزه بیشتر ازهمه، تاکید بر روی شخصیت خود عروس است.

در حال حاضر عروس ها می توانند تقریبا ازهر مدل و سبک لباسی برای مراسم ازدواج خود استفاده کنند، یک پیراهن طراحی شده بسیار تزئین شده و مجلل یا حتی یک پیراهن ساده غیر رسمی. هر سبکی که عروس انتخاب کند تا زیباتر به نظر برسد، قابل قبول است.
بنابراین شما می توانید هر رنگی را برای ازدواج خود انتخاب کنید، اما حداقل حالا اندکی درباره سابقه و تاریخچه استفاده از لباس عروسی سفید آگاهی پیدا کرده اید.

منبع :irannaz.com

تعداد بازدید از این مطلب: 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin
تاریخ : شنبه 1 دی 1397
نظرات
روانشاسی در دنیای مد

درباره روانشناسی مد بیشتر بدانید

 

برخلاف کلیشه‌ی جنسیتی که زنان بیشتر از مد آگاهی دارند و بیشتر از مردان آرایش می‌کنند، مطالعات ثابت کرده است که مردان ازنظر توانایی انتخاب لباس‌ها و نحوه‌ی دیده شدن در جمع ،نسبت به زنان متکی‌به‌نفس‌تر هستند.

در این مقاله به بررسی تأثیر انتخاب‌های پوششی ما بر روی زندگی روزمره‌ی خود پرداخته و به چگونگی تفسیر انتخاب‌های ناخودآگاهِ ما ،از سوی دیگران اشاره خواهیم کرد.
کمد لباس‌هایتان چه چیزی در مورد شما می‌گوید؟

لباس‌ها همیشه و به‌اندازه امروز آینه‌ی تمام نمایی از ویژگی‌های شخصیتی ما نبوده‌اند. بااین‌حال انتخاب لباس پس از پیشرفت‌های فنی در طول قرن‌ها به اهمیت واقعی خود دست پیداکرده است.

در جوامع و تمدن‌های اولیه ،هدف اصلی لباس پوشیدن گرم نگه‌داشتن بدن بوده است ؛درحالی‌که امروزه وابستگی ما به لباس‌ها به‌منظور زنده ماندن و یا لزوما برای گرم نگه داشتن خود کاهش یافته است. لباس‌ها از یک دارایی فیزیکی به‌سوی یک نماد اجتماعی توسعه یافته‌اند. آن‌ها به ما کمک می‌کنند تا آن‌گونه که دوست داریم دیده شویم.

در بسیاری از جوامع نحوه‌ی پوشش نشانه‌ای از سلیقه و ثروت فردی است. برای مثال: اقتصاددانی به نام جورج تیلور در سال ۱۹۲۶ با استفاده از شاخصی به نام شاخص طول دامن (Hemline Index)، به‌وضوح به این موضوع اشاره می‌کند. به گفته‌ی تیلور هم‌زمان با ورود یک کشور به دوره‌ی رکود و پذیرش سیاست‌های اقتصادی انقباضی (ریاضتی)، علاقه‌ی زنان به استفاده از لباس‌های بلندتر بیشتر می‌شود واین درحالیست که در زمان شکوفایی اقتصادی نتیجه برعکس بوده و طول دامن کوتاه‌تر از قبل می‌شود.

دومین عامل مهم در انتخاب لباس، حاصل میلیون‌ها سال تکامل در گونه‌های مختلف است. مسئله‌ی انتخاب جفت در روانشناسی تکاملی ،به این موضوع اشاره دارد که رفتار ما به‌مانند بسیاری از حیوانات، تحت تأثیر تلاش‌های ما برای یافتن جفت و زاد و ولد است.

پوشش برای تحت تأثیر قرار دادن!

نخست اجازه دهید که به ایده‌ی چگونه تحت تأثیر قرار دادن شریک زندگی بپردازیم. یک مطالعه از سوی ژوزف بنز ،در دانشگاه نبراسکا، بر روی بیش از ۹۰ زن و مرد در رابطه با روشی که آن‌ها شریک خود را در زمان آشنایی فریب می‌دهند انجام شد. محققان دریافتند که هر دو جنسیت تمایل به استفاده از فریب به هنگام آشنایی دارند؛ اما هدف‌های آن‌ها متفاوت است.

مردان سعی به تحت تأثیر قرار دادن طرف مقابل از طریق تأکید بر دارایی‌های خود را دارند. برای مثال: آن‌ها در مورد موقعیت مالی خود اغراق کرده و یا این که سعی در آماده نشان دادن خود برای پذیرش یک تعهد دارند. بااین‌حال زنان در رابطه با به تصویر کشیدن اندام خود دست به فریبکاری زده و در مورد ویژگی‌های بدنی خود به‌منظور جذب طرف مقابل سعی درفریب طرف مقابل می‌کنند. در هر دو گروه، پوشش نقش مهمی در فریب یکدیگر دارد.

حالا به سراغ نکات کلی شخصیتی درمورد نحوه لباس پوشیدن افراد می پردازیم.البته باید این را درنظر داشته باشیم که این نکات کاملا کلی هستند و نباید افراد را صرفا به همین دلایل قضاوت کرد.

لباس های تنگ: افرادی که لباس های تنگ میپوشند، عموما افرادی مغرور و زود رنج هستند. همچنین افرادی بسیار جذاب ، شایسته و معقول اند.

لباس های گشاد: افرادی که لباس های گشاد میپوشند، افرادی بخشنده هستند که به هیچ وجه حسود نبوده و دوستان زیادی دارند. افرادی فداکار و صادق نیز هستند.

لباس های تیره: افرادی که لباس های تیره میپوشند، عموما افرادی خودخواه بوده و بسیار خونسرد هستند. به ندرت عصبانی می شوند و و سلیقه ی خوبی در انتخاب لباس دارند.

لباس های روشن: افرادی که لباس های روشن میپوشند ، افرادی فداکار و صادق هستند. افرادی مهربان و شوخ طبع هستندکه عاشق صلح و صفا و ارامش اند.

سبز پوش ها :انتخاب رنگ سبز برای لباس معمولا نشان دهنده آن است که صاحبان آن ,شخصیتی قوی واراده ای بالا دارند .در تصمیم گیری ها خیلی محکم عمل کرده و تا حدی خود رای و مغرورند .این افراد اعتماد به نفس بالایی دارند ودر کمک به دیگران پیشقدم می شوند.

آبی پوش ها :اکثر آبی پوشها دارای نگاهی عمیق بوده وشخصیتی حساس وشفاف دارند .این افراد به راحتی فکر وعقیده ی خود را به دیگران منتقل می کنند وبه همین دلیل نیز شجاعت وجرات ویژه ای هم از خودشان نشان می دهند . آنها زندگی را زیبا دیده وبیشترین تلاش را برای استفاده بهینه از آن می کنند.

مشکی پوش ها :بیشتر اوقات انتخاب رنگ مشکی نشان دهنده آن است که آنها افرادی رویایی هستند که در فضایی شاعرانه زندگی می کنند ودر عین حال بسیار دست ودلبازند وتلاش میکنند با هر آنچه دارند به کمک دیگران رفته وآنها را درمشکلاتشان یاری کنند.آنها بسیار اجتماعی ،ظریف وساده پسند هستند.

قهوه ای پوش ها:این افراد سمبل مهربانی و محبت هستند.برخی روان شناسان می گویند که رنگ قهوه ای هر چه تیره تر باشد، مهر ومحبت صاحبش بیشتر است.این افراد بسیار خونسردند وتقریبا هر چه را که می خواهند به راحتی تصاحب می کنند.آنها در بدترین شرایط نیز می توانند بهترین تصمیم ها را بگیرند.

سفیدپوش ها :افرادی که لباسهای سفید را دوست دارند ،انسانهای خوش قلبی هستند وهمیشه به دنبال دوست می گردند.این افراد معمولا از کودکی روی پای خود بزرگ شده ودوست ندارند به دیگران تکیه کنند . در موقعیت های کاری ، همیشه در حال ساختن نردبانی برای بالا رفتن از آن هستند ؛ چرا که معتقدند از هر فرصتی باید استفاده کرد.

منبع:naskeh.ir

تعداد بازدید از این مطلب: 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin
تاریخ : شنبه 1 دی 1397
نظرات
سر گذشت جواهرات ایران

تاریخچه جواهرات و زیور آلات ایران باستان

جواهرات و زیور آلات ایران باستان امروز در نقاط بسیاری از دنیا چشم بینندگان را خیره می کند، امروزه هر بیننده ای كه زیورآلات ایرانی را در موزه های معروف بین المللی مشاهده می نماید خلاقیت و توانمندی حیرت برانگیز سازندگان ایرانی در ساخت جواهرات را تحسین می كند.
ایران به دلیل وجود قوم های مختلف که هرکدام پوشش، سنت ها و آداب و رسوم خاص خود را دارند، کشوری بسیار غنی از لحاظ دستاوردهای مادی و معنوی است .

 

در دو هزار سال پیش از میلاد ،ساکنان فلات ایران ،ساختن جواهرات و زیور آلات را با دانه و مهره هاى رنگى آغاز کردند و بدین گونه ،علاقه خود را به تزئینات و زیور آلات نشان دادند.

 

جواهرات و زیور آلات در ایران از دیرباز به عنوان قطعه ای از لباس در میان اقوام مختلف مطرح بوده است. مردم ایل قشقایی و عرب های منطقه خوزستان بیشترین استفاده کنندگان از جواهرات و زیورآلات بوده اند. جواهرات در میان مردم قشقایی شامل گردنبند مهلو، گردنبند میخک، گردنبند مهره ای، عنبردان، قاب قرآن، النگو و دستبند مهره ای، گیسوبند و بازوبند است.

 

جواهرات و زیورآلات در دوره هخامنشیان تنوع بسیاری داشته است

ساخت جواهرات,جواهرات و زیورآلات,زیورآلات دست ساز

ایرانیان در ادوار مختلف تاریخی در ساختن جواهرات و زیور آلات از مهارت خارق العاده ای برخورداربوده اند

 

در زمان هخامنشيان ،کار با طلا و هنر جواهرسازى ،نتيجه هماهنگى سنت هاى مختلف ،به روشى بسيار ماهرانه بود.

 

تعدادى از جواهرات و زیورآلات داده شده مربوط به اين دوره ،شامل بازوبند ،پلاک ،شمسه ،دستبند ،انگشتر ،دکمه ،مهره ،گردنبند ،سنگ هاى قيمتى و ...است .

 

در دوره اشکانیان جواهرات زيباتر و با شکوه تر شدند

صنعت طلا و جواهر,جواهرات ایران,گردنبند جواهر

جواهرات و زیورآلات در زمان پارتیان در مقیاس های کوچکتر با طرح های ساده تر ساخته می شدند


اشکانیان به تزيينات و درخشان سازى اشياء که در شرق ايران ؛ ملت هاى ديگر فرا گرفته بودند ،علاقه خاصى نشان مى دادند. ساير ملل نيز از روش هاى تزييناتى پارتيان ،پيروى مى کردند. در زمان پارتيان ،جواهرات و زیورآلات ،زيباتر و با شکوه تر شدند. طلا و جواهرات، در مقياس هاى کوچکتر و با طرح هايى ساده تر، ساخته مى شدند. آن ها از انواع مختلف تزئينات، آويزها، سنجاق هاى کوچک، حلقه ها و سنگ هاى قيمتى استفاده مى کردند. کمربند ها وکلاه هاى تزيين شده از جواهرات ،در اين دوره رواج داشت.

 

کیفیت جواهرات و زيورآلات در زمان ساسانیان به اوج شکوفایی رسید

جواهرات و زیورآلات,جواهرسازى,زیورآلات ایران

در قرن بیستم صنعت طلا و جواهرسازی ایران وارد عصر جدیدی شد

 

در دوره ساسانيان، هنر طلا و جواهرسازى، مانند ساير هنرها به شکوفايى رسيد. کيفيت و پيچيدگى سکه ها، جواهرات و زيورآلات مربوط به اين دوره ،گواه بر اين امر است .فرهنگ و تمدن ماد را می توان پیشگام سبک های هنری دانست، با تشکیل امپراطوری عظیم هخامنشی، روند نزدیکی فرهنگ ها و تمدن های شرق باستان به نقطه عطف خود رسید.

 

در عصر ساسانیان نیز مصرف طلا در ایران فراوان بود. براساس نوشته های مورخین سرشناسی نظیر ویل دورانت، گیرشمن، شاردن و دیگران، در ادوار مختلف تاریخی فعالیت های تولیدی و بازرگانی مصنوعات طلا و جواهرات و زیور آلات و سنگ ها و مواد طبیعی قیمتی رونق فراوانی داشته است و طبقه اشراف و ثروت مندان جامعه عموما از وسایل و اشیاء زینتی گرانبهائی که از طلا وجواهرات ساخته شده بود استفاده می کردند.

 

از شکوه و عظمت دست ساخته های هنری ایرانیان در روزگاران هخامنشی و ساسانی هرچه گفته شود کم است. پادشاهان این سلسله نظیر هرمز اول، خسرو دوم چنان به ساخت زیور آلات اشرافی و به ویژه تاج و تخت پادشاهی توجه داشتند که حیرت مورخین را برانگیخته است. تئوفیلاکتوس مورخ بیزانسی و ثعالبی مورخ عرب در وصف تاج و تخت پادشاهان مذکور مطالبی نگاشته اند و اعتراف کرده اند که طلا و جواهر سازان ایرانی در عصر خود همواره شهره آفاق بوده اند.

 

با گام نهادن به قرن بیستم صنعت طلا و جواهرسازی ایران وارد عصر جدیدی شد. به هر صورت تاریخ طلا و جواهرات ایران سرشار از غرور و افتخارات فراوان برای سازندگان و هنرمندان این صنف و صنعت است و نشان می دهد که همواره در طول تاریخ این کشور طلا و جواهرسازان هنرمند ایرانی باخلق آفرینش های بی نظیر و بی همتا، توانسته اند توجه جهانیان را به خود جلب کنند.

 منبع:beytoote.com

تعداد بازدید از این مطلب: 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin
تاریخ : شنبه 1 دی 1397
نظرات
تحول کیف دستی در طول زمان

تاریخچه کیف دستی زنانه و تغییر و تحول آن در طول تاریخ
کیف دستی زنانه یکی از اکسسوری‌های قدیمی است که امروزه کاربرد و نقش مهمی در دنیای مد دارد. هرچند استفاده از اصطلاح کیف دستی یا Handbag به آغاز قرن بیستم میلادی باز می‌گردد اما تاریخچه کیف دستی زنانه و منشا پیدایش آن به چندین قرن پیش از آن بازمی‌گردد. در این دوران کیف‌های زنانه تغییرات بسیاری داشتند و از فرم‌های خیلی کوچک تا فرم کیسه‌ای، چمدانی و اشکال دیگر به مدل‌های متنوع امروزی رسیده‌اند. عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در این تغییرات و تحولات موثر بوده‌اند که هنوز هم تاثیر خود را می‌گذارند. در این مقاله بیشتر با تاریخچه کیف دستی زنانه و سیر تحول آن در چند قرن اخیر آشنا خواهیم شد.

تاریخچه کیف دستی مدرن
در اوایل دوره مدرن در اروپا کیف زنانه تنها برای یک منظور به کار می‌رفت؛ حمل سکه. این کیف‌ها خیلی کوچک بودند و از پارچه نرم یا چرم ظریف ساخته می‌شدند و بیشتر آقایان از آن استفاده می‌کردند تا خانم‌ها. در قرم هفدهم در اروپا گلدوزی یکی از هنرهای ضروری زنان به شمار می‌رفت و خانم‌ها حتما باید پیش از ازدواج این هنر را فرامی‌گرفتند به همین دلیل در این دوره کیف‌های گلدوزی شده زیبایی ساخته شده و توسط بانوان مورد استفاده قرار می‌گرفت. در قرن هجدهم فشن در اروپا با تاثیر از هنر یونان و روم باستان به سمت سادگی و فرم‌های لاغر و کشیده تمایل پیدا کرد (دوره نئوکلاسیسیسم) و خانم‌ها به کیف‌های ظریف‌تر و مرتب‌تر که ظاهری پف و شلخته نداشته باشد علاقه پیدا کردند و به این ترتیب کیف‌های قلاب دوزی معرفی شدند. این کیف‌ها از ابریشم یا مخمل تهیه می‌شدند و با یک بند جمع شده و با همان بند حمل می‌شدند. این کیف ابتدا در فرانسه محبوب شد سپس راه خود را به بریتانیا باز کرد و به عنوان “کیف ضروری” هم شناخته شد. این تنها ترند کیف تا آن زمان بود که توسط مردان مورد استقبال قرار نگرفت و به کیف مختص خانم‌ها تبدیل شد.

تاریخچه کیف دستی

تولد کیف دستی بزرگ
در اوایل قرن نوزدهم با اختراع خط آهن و ارتباط کشورها با یکدیگر کیف‌های مدرن راه خود را به سراسر اروپا باز کردند. در این دوره با افزایش سفرهای ریلی استفاده از کیف‌های بزرگ و چمدان نیز بسیار باب شد چون کیف‌های معمولی برای حمل لوازم در سفر جای کافی نداشت. در سال ۱۸۴۱ یه تاجر انگلیسی به نام ساموئل پارکینسون متوجه شد که همسرش در سفر چندین کیف کوچک دستی حمل می‌کند بنابراین به سازندگان کیف، یک کیف بزرگ دستی سفارش داد تا همه وسایل خود را یکجا حمل کند. این کیف هرچند با انتقاداتی همراه شد و برخی معتقد بودند حمل کیف به این بزرگی و سنگینی برای خانم‌ها مناسب نیست اما به سرعت در اروپا محبوب شد و به تدریج فرم مدرن‌تری به خود گرفت و امروز هم در اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاریخچه کیف دستی

تاریخچه کیف دستی در قرن بیستم
در قرن بیستم کیف‌ها فرمی عملکردی‌تر به خود گرفتند و به تدریج زنان بیش از مردان از کیف‌ها استفاده می‌کردند و کیف‌هایی که محفظه داخلی، قفل و چفت و بست فلزی داشتند وارد بازار شده و محبوب شدند. در این دوره کیف دستی به بخشی از لباس روزمره تبدیل شد و خانم‌ها چیزهای مختلفی در کیف خود می‌گذاشتند از لوازم آرایشی گرفته تا دوربین اوپرا و بادبزن دستی. در دهه ۱۹۲۰ با تحول دنیای فشن دیگری لزومی نداشت کیف‌ها کاملا با لباس‌ها ست باشند و فرم‌های ساده‌تر و شکیل‌تر باب شدند. در دوره جنگ جهانی دوم با کمبود منابعی مثل فلزات و چرم، ساخت کیف با محدودیت‌هایی مواجه شد و تولیدکنندگان به ساخت کیف از چوب و پلاستیک روی آوردند. در نیمه دوم قرن بیستم طراحان بزرگ و خانه‌های مد مثل شانل، لویی ویتون و هرمس به طراحی و تولید کیف‌های دستی پرداختند و مدل‌های جدیدی را ارئه کردند که تفاوتی اساسی با مدل‌های قدیمی داشت و خبر از دورانی جدید در صنعت مد می‌داد که به آن گسترش فرهنگ جوانان هم گفته می‌شد.

تاریخچه کیف دستی

امروزه کیف‌های دستی از تنوع بسیار بالاتری برخوردار هستند چون محدودیتی از نظر کارکرد و عملکرد در آن‌ها وجود ندارد و طراحان می‌توانند خلاقیت خود را در آن‌ها اعمال کنند به همین دلیل در نیمه دوم قرن بیستم و قرن بیست و یکم مدل‌های بیشماری از کیف دستی زنانه را مشاهده‌کرده‌ایم که تعدادی از این مدل‌ها به نمادها و شاخصه‌های ماندگار فرهنگی هر دوره تبدیل شده‌اند. در قرن بیست و یکم کیف‌های زنانه را در هم مدل و قیمتی می‌توان یافت که عموما از مدل‌های اصلی و معروف برندهای معتبر کپی می‌شوند و به تولید می‌رسند اما مدل‌های اصیل و کلاسیک هنوز در بالاترین قیمت‌ها به فروش می‌رسند و محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند.

منبع :redmag.ir

تعداد بازدید از این مطلب: 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : admin
تاریخ : شنبه 1 دی 1397
نظرات
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید